grimbergen verenigt

Gratis webshop voor jouw vereniging

Start een kant-en-klare verkoop met producten van Grimbergse handelaars.

Eenvoudig
️Coronaproof met online betaling
Dagelijkse storting van je winst

Hoe werkt het?

Start je webshop

Maak een account en kies welke artikels je wil verkopen.

Verspreid je link

Je krijgt een link die je kan delen met familie en vrienden. Gebruik zoveel mogelijk kanalen, zoals Facebook, WhatsApp, e-mail...

Ontvang de winst

De opbrengsten van je verkoop worden dagelijks op je rekening gestort. De vermelde verkoopprijzen zijn all-in, er zijn geen extra kosten.

Verdeel de bestellingen

De leverancier levert alle bestellingen bij jou. Jouw organisatie zorgt voor de verdere verdeling door levering aan huis of een gezamenlijk afhaalmoment.

maak je keuze

Wat wil je verkopen?

Volgende handelaren bieden je een kant-en-klaar aanbod om te verkopen.
Staat je favoriete handelaar niet bij? Nodig hem uit om zich aan te melden!

👋
Jouw handelszaak hier?

Meld je aan om hier vermeld te worden!

Veelgestelde vragen.

Is dit gratis?

Bij het aanmaken van je account kan je kiezen tussen een kant-en-klare verkoop van een handelaar of een eigen leverancier.

Als je samenwerkt met een handelaar: ja, dit is volledig gratis. De vermelde winstmarges zijn 100% voor jullie organisatie. De handelaar staat in voor de transactiekosten van online betaling.

Als je kiest voor een "eigen leverancier", sta je zelf in voor de transactiekosten. Die bedragen 5% van de bestelwaarde, met een minimum van € 0,50 van per bestelling.

Is een BTW-nummer vereist?

Nee, een BTW-nummer is niet verplicht voor een Stripe (of Crowdselling) account. In dit artikel geven we meer uitleg over hoe je bij Stripe kan registreren.

Kan ik meerdere handelaren combineren?

Dat is niet mogelijk out-of-the box. Je hebt wel volgende alternatieven:

- Je kan met je eigen leverancier(s) werken in plaats van met de partnerwerking, zo kan je volledig kiezen wat je verkoopt.

- Je kan meerdere webshops maken met verschillende links.

Hoe werkt de levering?

De handelaar levert doorgaans alle bestellingen samen bij jouw organisatie. Jij staat in voor de verdere verdeling, bv. door een afhaalmoment of door aan de deur te leveren.

Na je verkoop geef je een seintje aan de handelaar dat je de verkoop wil afsluiten. Je vindt de instructies daarvoor in je dashboard.

Als je via één van de handelaars werkt, kunnen zij volgen welke artikels je al hebt verkocht. Je dient enkel een seintje te geven dat je klaar bent voor de levering. Alle bestellingen zullen bovendien al betaald zijn aan de handelaar.

Hoe word ik betaald?

De inkomsten van je verkoop worden bijgehouden op een online rekening van Stripe. Je krijgt bij registratie je een eigen Stripe account, waar je zelf volledig de controle over hebt. Je kan kiezen om je opbrengsten dagelijks, maandelijks of met een druk op de knop te storten op jouw rekening.

Zijn er nog transactiekosten van Stripe?

Nee, die zijn allen inbegrepen. Net als BTW en onbeperkt gebruik van de software trouwens.

Welk soort "bedrijf" ben ik op Stripe?

De twee meest voorkomende gevallen zijn:

- Een feitelijke vereniging (geen vzw): dan zet je de Stripe account op iemands persoonlijke naam
- Een vzw: dan kan je de account op de vzw zetten of op iemands persoonlijke naam.

In beide gevallen heb je een foto van de identiteitskaart van de verantwoordelijke nodig.

In het eerste geval duid je bij het aanmaken van een Stripe account "eenmanszaak" aan (een ondernemingsnummer is niet vereist).

In het tweede geval duid je bij het aanmaken van een Stripe account "besloten vennootschap" aan (een ondernemingsnummer is verplicht). Na het aanmaken van de account zal ook gevraagd worden om een bewijs dat de verantwoordelijke gelinkt is aan de vzw, bijvoorbeeld statuten die zijn of haar naam vermelden.

Meer informatie over welke type bedrijf ik ben.